Halaman nuffnang_bid = "2f43044e6ae2b2a48aabd3eb77

Monday, August 8, 2011

Kolesterol bahaya pada Jantung.


Kolesterol Tetap Ada di Jantung walaupun dah buat Angioplasti.(Belon) .

Tanda sakit pada dada di bahagian kiri, kebas-kebas tangan dan rasa tegang pada tengkok. Tanda awal sakit jantung.

Penyakit Saluran Darah Jantung

Punca-punca

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Apabila kolesterol atau bahan-bahan lain dimendapkan di saluran-saluran jantung anda (arteri koronari), pembentukan plak akan berlaku menyebabkan saluran-saluran darah penting menjadi sempit.
 
 
Proses penyakit ini dipanggil ateriosklerosis. Penyempitan saluran darah jantung mengakibatkan darah yang kurang oksigen dibekalkan kepada otot jantung.
 
 
Ini boleh mengakibatkan sakit dada (angina pektoris) Jika plak yang terbentuk menyumbat sepenuhnya saluranjantung, atau saluran jantung pecah, ini akan mengakibatkan serangan jantung (infark miokardium).
 
 
Jika anda mempunyai simptom-simptom sakit dada,anda harus berjumpa dengan doktor secepat mungkin. Simptom-simptom sakit dada termasuklah sakit di dada yang tersebar ke bahagian atas badan dan sakit dada yang sangat mendesak.

Diagnosis

Banyak faktor yang menyumbangkan kepada pembentukan plak dan penyakit sakit jantung (CAD).
 
 
Faktor-faktor ini termasuklah keluarga bersejarah menghidapi penyakit jantung, tahap kolesterol dan tahap trigliserida (asid lemak) yang tinggi dalam darah, kencing manis, merokok, berat badan berlebihan, kurang bersenaman dan dan tekanan darah tinggi.
 
 
 
Beberapa ujian akan dijalankan oleh doktor untuk mengesahkan anda menghidapi penyakit jantung. Elektrokardiogram (ECG atau EKG) akan diialankan untuk menentukan aktiviti elektrik jantung anda; keabnormalan ujian mungkin menunjukkan kerosakan tisu jantung anda.
 
 
 
Ujian rintangan (stress test) dijalankan untuk mengesahkan bahagian jantung yang mengalami kerosakan. Lawatan ke makmal Kateterasi jantung mungkin diperlukan untuk mejalankan angiogram jantung.
 
 
 
Dalam prosedur ini, bahan pewarna kimia, disuntikkan ke dalam saluran-saluran jantung.Gambaran saluran-saluran jantung dapat dilihat di skrin x-ray.
 
 
 
Gambar-gambar ini menunjukkan secara tepat saluran-saluran darah yang tersumbat dan lokasinya.
 


Pilihan Untuk Rawatan

Selepas dikenalpasti keadaan saluran jantung anda,doktor akan memberi pilihan rawatan bergantung kepada ketenatan dan tahap penyakit.
 
 
Anda akan dinasihatkan untuk membuat beberapa perubahan dalam kehidupan harian seperti berhenti merokok,perubahan pada pemakanan, dan senaman.
 
 
Terdapat pelbagai pilihan rawatan untuk penyakit sakit jantung. Ini termasuklah makan ubat, angioplasti jantung, penggunaan stent jantung, atau pembedahan graf pintas jantung (CABG).
 
 
Doktor akan membincangkan pilihan-pilihan ini dengan anda.
 
 
Prosedur angioplasti jantung mungkin dilakukan selepas prosedur angiogram jantung. Kemungkinan juga, anda boleh pulang ke rumah dan diminta kembali untuk prosedur selepas mengambil ubat untuk satu jangka masa.
 
 
 
Walaupun prosedur ini bukan pembedahan,anda masih diminta supaya tidak makan atau minum sebarangan mulai dari tengah malam pada hari sebelumnya. Adalah penting untuk mematuhi semua arahan dengan berhati-hati sebelum prosedur.

 

 

Angioplasti Jantung


Pada hari prosedur dijalankan, anda akan dibawa ke makmal kateterasi jantung dan penyediaan adalah sama dengan prosedur angiogram jantung.
Satu potongan yang kecil akan dibuat pada bahagian atas kaki anda (atau di pergelangan tangan dalam sesetengah kes) untuk memasukkan tiub-tiub halus yang panjang (kateter) yang boleh dijejaki di jantung anda. Satu bahan pewarna kimia x-ray (kontras) akan disuntikkan untuk menunjukkan lokasi-lokasi saluran darah yang berpenyakit.
Bila sampai ke lokasi saluran darah yang berpenyakit, kateter yang sangat nipis dengan sebiji belon akan diinflasikan,di bahagian yang berpenyakit selama 30 hingga 90 saat untuk membukakan bahagian saluran darah yang tersumbat atau sempit.Anda mungkin merasa sesuatu tekanan sepanjang inflasi, tetapi sensasi akan berlepas apabila belon telah dikempis. Adalah penting supaya tidak bergerak-gerak agar gambar-gambar x-ray jelas dapat dilihat oleh doktor.
 
 
 
Jika arteri tidak dibuka secukupnya selepas prosedur angioplasti belon, doktor boleh menempatkan satu stent (satu struktur logam yang kecil) dalam arteri. Alat stent ini dimuatkan diatas sebiji kateter belon. Prosedur untuk meletakkan stent adalah sama dengan prosedur angioplasti belon. Penempatan stent-stent kekal tetap dalam arteri.
 
 
  
Selepas stent ditempatkan pada saluran jantung, penyempitan semula saluran darah boleh berlaku dan ini dinamakan restenosis/penyempitan semula saluran darah. Stent dengan ubat bolen mengurangkan penyempitan semula saluran darah berbanding dengan stent logam biasa.Bagaimanapun terdapat risiko pembekuan darah (trombosis) walaupun risikonya rendah.
 
 
Untuk mengurangkan proses penyempitan semula saluran darah dan melindungi diri daripada trombosis, doktor mungkin akan mengesyorkan Genous Bio-kejuruteraan R stent yang tidak berbahaya kepada tisu dan tidak membebaskan sebarangan dadah ke dalam arteri yang berpenyakit.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dari
 
shapiee/arpah
0192095164/03-87365309
 
 
p/s. Makan danshen plus untuk bersihkan salur darah yang tersumbat
 

Daftar Sekarang!
Peluang Menjadi  Agen Tasly Secara On Line.
Untung RM 1 590.00
Percuma
" Bengkel Perniagaan ON Line"
Tempat adalah terhad. Bertindak sekarang sebelum terlambat.
Bagaimana?
Danshenplus
Pembersihsalur Darah
 (Tawaran Hanya Pada Iklan Ini Sahaja)

Pelaburan RM  2160.00
1.Dapat 12 botol Danshen
2.Belian 6 botol Danshen dengan Harga RM 30.00
Pendapatan1.Jual 12 botol danshen RM 190.00=RM 2280.00
2.Jual 6 botol (belian diskaun) RM 190.00 = RM 1140.00
3.Bonus bulan itu RM 330.00*Jumlah Pendapatan
RM 3 750.00
Untung Bersih
RM 3750.00- RM 2160.00 = RM 1 590.00
 

Peratus Keuntungan  42%*

* tertakluk pada perubahaan

Bagaimana hendak jual
1.Buat satu web site. Ceritakan pengalaman faedah setelah makan danshen plus.
2.Promote web site tersebut di blok,face book.
3.Belajar dan terus belajar mengenai dashen plus
PercumaPenyertaan adalah Terhad
Sertai kami dalam bengkel "Perniagaan online". Dalam bengkel ini kami akan terangkan beberapa teknik untuk menjayakan perniagaan on line.
Kami hanya memperuntukan 5 orang peserta sahaja untuk bengkel ini.Cepat, daftar secara percuma sekarang.Jangan lepaskan peluang ini.Tawaran hanya terbuka kepada mereka yang melabur RM 2 160.00 sahaja.
3 perkara yang akan membantu anda capai impian.
1.Keadah cara menguruskan laman web.
2.Keadah cara mempromosi laman web .
3.Keadah menarik pengunjung ke laman web.
Mudah, Murah, Sah & Selamat!
Order Sekarang

Cepat! Cepat! Cepat!
Harga Promosi Ini Akan Berubah Bila-Bila Masa...

Tempah Sekarang
Murah & Mudah Belian Di Internet!

No comments:

Post a Comment

TQ

Total Pageviews