Halaman nuffnang_bid = "2f43044e6ae2b2a48aabd3eb77

Monday, August 8, 2011

Buasir


Buasir berpunca dari banyak makan makanan segera dan ayam.



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhasRaDiKW3N-dtBhuTg9EdkTpf-r53dBKlkUQX8QKLA-s7x8aHR73o6WCewFMPujHGzVnC1HC4ASpfcSX82m3qa_DZm5bsF1OjLij4cT8Jz1h59CF_sQ6tYITorip6thgum5HRaPXIOIKk/s1600/buasir.jpg
 
Surat dari penghidap buasir

Saya terpanggil untuk menulis dan berkongsi tentang penyakit yang saya alami.(Buasir)
 
Secara luaran saya kelihatan sihat dan ceria. Tapi satu penyakit ini yang saya malu untuk ceritakan pada sesiapa telah menybabkan say derita dalam diam.
 

Penyakit ini ialah buasir.

Pada mulanya memang saya rasa biasa sahaja, Cuma sangat jarang saya sakit perut dan berhajat. Bila berhajat, rasa sakit dan susah nak keluar.
 
 
 
Itu takpe lagi, mula2 ok je tapi pastu berdarah. So saya buat research sikit,knp jd gitu. Rupa2nya sebab saya suka makan jajan (junk food). so saya berenti makan dan sakit saya tu baik.
 
 
Tapi sekejap je. Bila saya kerja, ia kembali lagi. Tapi saya tak ambil kisah sangat. Masa tu saya banyak makan burger. Asal rehat je burger.
 
 
Sebab itu mknn yang paling murah saya blh dapat dan mengenyangkan. Tak pun kentang goreng.masa tu tahun 2005. penyakit tu berlanjutan sampai 2007. saya dah kerja di tempat lain dan dah tak makan fast food tu sume.
 
 
 
Penyakit tu masih ada walaupun sgt mudah buang air. Bila saya ceritakan pada kawan saya, dia gesa saya jumpa dokter. Saya g jumpa, tapi takut bila dokter kata nak masukkan kamera kat dubur.
 
 
 
Mase tu puasa, jadi dia suruh datang esok malam, tapi saya tak datang pun. Saya dapat tau ada ubat herba yang boleh bantu pulihkan penyakit ni,jadi saya pun beli ubat tu dari seorang yang saya kenal baik.
 
 
Cuma saya kene tunggu sehingga dia balik kg dan dptkn ubat tu. Memang saya benanya tak ingat bila ia mula masa saya dapatkan ubat untuk penyakit ni.
 
 
 
Dalam tempoh saya tunggu tu,sakit saya dah menjadi2, perit pada bahagian dubur sampai tak boleh nak buat kerja. Sakitnya Masya Allah. Saya usaha juga beli teh misai kucing spy lawas.
 
 
 
Alhamdulillah, sekarang dah baik : Makan ubat herba (dlm kapsul), banyakkan minum air, tak makan banyak ayam, banyak makan sayur dan buah-buahan.Paling penting, ini semua Rahmat dari Allah.
 
 


Punca dari segi pemakanan:
 
 
Saya sangat suka makan ayam. Boleh dikatakan saya maka apa saja selagi ia halal, tapi ayam, tak kira lah masak apa pun, menjadi favorit saya.
 
 
 
Secara kontras, saya kurang makan buah-buahan dan ikan walaupun saya suka makan sayur. Disamping itu, saya sangat suka menjajan. Mcm2 jenis saya makan.
 
 
Saya tahu semua tu banyak bahan perisa tapi saya tak tahu apa kesannya terhadap diri saya. Saya juga jarang minum air masak.
 
 
 
Banyak makan mknn sgera spt kentang goreng, burger, nuget, sosej dll (semua makanan yang disejukbeku sebelum dimasak memang tak bagus especially burger-ada plumbum.)
 
 
shapiee/arpah
0192095164/03-87365309
 
 
 
 
p/s.
 
Makan Aleo Fibre Untuk memulihkan usus besar kita.
 
Makan DCC untuk kuatkan buah pinggang.
 
Makan sayur secara ulam untuk tingkatkan enzim tubuh badan.
 
 
Percuma
 
Klas Internet Marketing akan di adakan pada 1 jun 2011 jam 8.00 mlm hingga 9.30 mlm. Tempat adalah terhad.Hubungi kami untuk tempahan tempat. (Untuk Ahli Tasly Sahaja)
 

Daftar Sekarang!
Peluang Menjadi  Agen Tasly Secara On Line.
Untung RM 1 590.00
Percuma
" Bengkel Perniagaan ON Line"
Tempat adalah terhad. Bertindak sekarang sebelum terlambat.
Bagaimana?
Danshenplus
Pembersihsalur Darah
 (Tawaran Hanya Pada Iklan Ini Sahaja)

Pelaburan RM  2160.00
1.Dapat 12 botol Danshen
2.Belian 6 botol Danshen dengan Harga RM 30.00
Pendapatan1.Jual 12 botol danshen RM 190.00=RM 2280.00
2.Jual 6 botol (belian diskaun) RM 190.00 = RM 1140.00
3.Bonus bulan itu RM 330.00*Jumlah Pendapatan
RM 3 750.00
Untung Bersih
RM 3750.00- RM 2160.00 = RM 1 590.00
 

Peratus Keuntungan  42%*

* tertakluk pada perubahaan

No comments:

Post a Comment

TQ

Total Pageviews