Halaman nuffnang_bid = "2f43044e6ae2b2a48aabd3eb77

Monday, August 8, 2011

7 PENYAKIT MENGINTAI BAGI MEREKA YANG GEMUK.


TAHUKAH aku...bahawa.,

7 Jenis  Penyakit Yang Mengintai Orang Gemuk(Dan aku salah seorang darinyalah tu)?

Biasa orang berkata Gemuk itu Sihat,.Ya mungkin BENAR,  mungkin TIDAKBENAR jika gemuk dianggap sebagai cukupnya keperluan tubuh badan, dibanding jika seseorang kurus kering. Tapi SALAH bila gemuk menjadi berlebihan, hingga menjadi kegemukan atau lazim pula disebut obesiti.
Orang OBESITI biasanya mengalami peningkatan risiko diserang pelbagai penyakit dan gangguan kesihatan. Inilah beberapa di antaranya PENYAKIT yang sering jadi ancaman kepada Obesiti
1. GANGGUAN JANTUNG DAN PEMBULUH DARAH
2. GANGGUAN FUNGSI PARU-PARU.
3. MENYEBABKAN DIABETES DAN PENINGKATAN KOLESTEROL
4. GANGGUAN PADA SENDI-SENDI
5. GANGGUAN SISTEM HORMON
6. MENINGKATKAN RISIKO PENYAKIT KANSER
7. GANGGUAN PSIKOLOGI
Disini saya terangkan lebih jelas tentang Penyakit Penyakit diatas, Untuk masa ini saya terangkan 2 penyakit dahulu , dan email seterusnya akan saya terangkan untuk penyakit seterusnya.
1. GANGGUAN JANTUNG DAN PEMBULUH DARAH
Obesiti merupakan penyebab utama terjadinya penyakit jantung dan pembuluh darah (kardiovaskuler). Obesiti menyebabkan peningkatan beban kerja jantung, kerana dengan bertambah besar tubuh seseorang maka jantung harus bekerja lebih keras mengepam darah ke seluruh jaringan tubuh. Bila kemampuan kerja jantung sudah terlampau, terjadilah yang disebut gagal jantung. Tanda-tandanya, seperti nafas sesak ..
Pengidap obesiti juga sering mengalami tekanan darah tinggi (hipertensi) kerana pembuluh darah menyempit akibat  timbunan lemak. Kombinasi obesiti dan hipertensi ini tentu saja memperberat kerja jantung. Akibatnya, timbul penebalan pada dinding bilik jantung disertai kekurangan oksigen. Keadaan ini akan mempercepat timbulnya gagal jantung.
2. GANGGUAN FUNGSI PARU-PARU.
Lagi-lagi timbunan lemak menjadi punca masalah. Pada pengidap obesiti, timbunan ini dapat menekan saluran pernafasan. Ini akan menyebabkan terjadinya terhenti nafas saat tidur (sleep apnea). Gangguan seperti ini lama-lama dapat menyebabkan gagal jantung juga dan berakhir  dengan kematian.
OLEH ITU BERHATI-HATILAH   BILA BERAT BADAN TELAH SAMPAI KETAHAP OBESITI.
Badan Kita Adalah Apa Yang Kita Makan. Berusahalah Untuk Menurunkan Berat Badan Ketahap Berat  Ideal Demi Kesihatan Kita.Amalkan  Pemakanan Dan Hidup Yang Sihat.
Dapatkan Litchin Debella Membantu
Anda Menurunkan Berat Anda 
Dengan Cara Yang Selamat Dan Berkesan.
 
10 hari turun 3-7kg
Terbukti dan berkesan
 

 
 
Maklumat lanjut :
 
 
Terima kasih.
 Arpah
017-6531512 
 

14a tkt 1, jln tun abd aziz , kajang, selangor 43000, MALAYSIA

To unsubscribe or change subscriber options visit:
http://www.aweber.com/z/r/?rOwMzKwctCzM7Gyc7GzMtEa0nMxsrMzMTA==

No comments:

Post a Comment

TQ

Total Pageviews