Halaman nuffnang_bid = "2f43044e6ae2b2a48aabd3eb77

Thursday, July 7, 2011

Benarkah Kata Hati ini?

Aku sering tertanya-tanya pada diri ku, "adakah aku relakan dan korbankan rasa cinta ini demi seorang yang bernama kawan'', kerana hati ini seringkali menyatakan yang dia menyukai kekandaku?? Adakah benar kata hati ini yang dia sukakan kekasihku itu.....oh, jikalau benar kala hati ini~relakah aku korbankan rasa cinta dan sayangku pada kekasih hati yang ku panggil kekanda, oh..... mana mungkin, sedangkan berpoligami pun, seorang wanita itu tidak rela namun kadang2 ada yang terpaksa demi kerana sayangnya pada suaminya, dan mungkin juga kerana tidak mahu anak2 kecil mereka kehilangan kasih sayang kan.... dan yang paling hebat sekali mahu mengejar syurga dan mendapatkan payung emas itu berangkali..... ya....,jikalau aku pun, of course nak pilih syurga itu kan di tambah pula rasa sayang dan cinta kepada sang kekasih kan.
tapi dalam kes ini baru bergelar kekasih belum bergelar suami pun.... sanggupkah aku mengorbankan kasih sayang dan cinta suci kami ini untuk seorang kawan yang menyukai Dia perlukah?
Aku may be akan katakan ya...boleh je,aku relakan asalkan wanita yang sukakan kekasih ku itu seorang yang baik dan boleh menjaga dan menerima kekasih ku dengan baik berbanding diri ini.. mungkin masa itu, diri ini boleh berkata "ok....tak apa lah....aku mengundur diri demi cinta dan sayangku padanya" tapi mungkin hati ini akan menangis, ya itu sudah pasti. Tetapi sebagai seorang yang berfikiran waras aku tidak boleh terus2 menangisinya sebab itu atas pengorbanan ikhlas dari aku sendiri kan... , tak apa.....mungkin dia bukan tercipta untukku,;( mungkin ada lagi jejaka di luar yang terbaik akan aku jumpa selepas ini, dan mungkin itu sudah suratan takdir bagiku, dan mungkin.....mungkin dan mungkin......
Walaupun mungkin sahaja tetapi anda juga boleh fikirkan yang anda juga boleh hidup tanpa Dia selepas ini dan hidup anda akan lebih tenang dan success lepas ini....maybe! :) ya.... jangan berfikiran singkat sangat pula sampai hendak bunuh diri sudah lah.... yelah, ada orang ni yang bercinta masa muda2 dlu mcm nak rak.... every year or month bertukar ganti pasangan bercinta tup2 kahwin dengan lelaki lain juga akhirnya......then ada juga orang ni hanya sekali bercinta je pastu khawin terus.....itu lah...nasib dan takdir setiap manusia ni tidak sama.
Then bagi diri ini, mungkin kata hati ni betul sebab my pren tu ada sekali tu pernah mengatakan yang dia selalu bermimpi bertemu dengan seorang lelaki yang %&^&^%$#@1(*&^%$#&^%$#%%$~(ciri2 lelaki yg hadir dalam mimpinya itu di beritahu olehsi kawanku ni lah) then semua ciri2 itu ada pada Si Dia....kekasihku lah.....start dari itu aku mula berfikir....itu sepertinya Dia.....kali kali ke-2 nya itu......dia beritahu lagi dia bermimpi lelaki yang sama.....hati ini sudah kuat menyatakan kebenaran apa yg aku cuba fikirkan tentang mimpinya itu.....mungkinkah kwn ku ini adalah jodoh kepada kekasihku itu....agak sedih dan terkilan then terasa juga.........

No comments:

Post a Comment

TQ

Total Pageviews